Nowe wyzwania dla sklepów internetowych w 2015 roku

e-commerce w polsce Osoby prowadzące sklepy internetowe mają podstawy do tego, aby z nadzieją podchodzić do nadchodzącego roku, jeśli bowiem analitycy wypowiadają się na temat tej branży, robią to przede wszystkim po to, aby podkreślić jej rosnące znaczenie. Nie oznacza to jednak, że mamy do czynienia z rynkiem wolnym od konkurencji, musimy więc liczyć się z tym, że osoby zainteresowane rozwojem sklepu internetowego będą musiały wprowadzić kila zmian uatrakcyjniających jego ofertę. Najważniejsza, z całą pewnością, powinna być związana z jego dostosowaniem do wymogu użytkowników urządzeń mobilnych, od razu warto przy tym podkreślić, że mobilna wersja sklepu to absolutna podstawa i punkt wyjścia, a nie szczyt osiągnięć jego właściciela. Za ten ostatni należy uznać przede wszystkim możliwość tworzenia spójnej kampanii reklamowej, osoby korzystające z telefonów i tabletów nie powinny być bowiem traktowane inaczej niż te, które wykorzystują w tym celu komputerów.

Przekaz musi być jednolity, a użytkownik e-sklepu traktowany tak samo bez względu na to, z jakiego rozwiązania korzysta. Innym problemem, o którym lepiej zapomnieć w roku 2015 jest konieczność długiego oczekiwania na przesyłkę. Terminowość i szybkość dostaw okazuje się kluczem do sukcesu, jest to przy tym sfera, w której zawsze można coś zrobić lepiej. Dobrym rozwiązaniem jest wprowadzanie nowych opcji dostawy, nic nie stoi więc na przeszkodzie temu, aby nawiązywać współpracę z nowymi firmami przewozowymi i punktami odbioru oraz korzystać ze stacjonarnych placówek sklepu. Idealna jest sytuacja, w której klient otrzymuje przysyłkę tego samego dnia, którym złożył zamówienie, warto więc starać się dążyć do takiego stanu.

e-handel w 2015A co z ceną dostawy? I ona powinna być jak najniższa, jeśli bowiem szybkość dostawy zostanie okupiona koniecznością ponoszenia wysokich kosztów, wielu klientów zacznie poszukiwać alternatywnych punktów sprzedaży w Internecie. Związanie klienta ze sklepem może odbywać się również dzięki przemyślanej, a tym samym również coraz częściej spersonalizowanej kampanii reklamowej. Może być ona prowadzona na podstawie danych, które sklep zebrał na temat klientów, analitycy przekonują bowiem, że będzie ją charakteryzowała wyjątkowa skuteczność. Warto pomyśleć i o tym, aby klientowi były proponowane przede wszystkim te produkty, które faktycznie wzbudzą jego zainteresowanie. Nowy rok to również okres, w którym warto pomyśleć o osobach robiących zakupy za pośrednictwem urządzeń mobilnych, a przede wszystkim – o uproszczeniu systemów płatności. Nie zaszkodzi również, jeśli właściciel e-sklepu zastanowi się nad dotarciem do klienta zagranicznego zwłaszcza, że nowe przepisy unijne otwierają taką możliwość ułatwiając sprzedaż produktów nie tylko na rodzimym, ale i na wszystkich rynkach Unii Europejskiej.