ProLink zawieszony po interwencji Google

prolink Pod koniec listopada 2014 roku właściciele wielu stron internetowych przeżyli niemiłe zaskoczenie. Okazało się, że Google powiadomiło ich o tym, że podejmowane przez nich działania stoją w sprzeczności z regulaminem wyszukiwarki. Masowo przeprowadzana akcja przyczyniła się do tego, że swoją działalność zawiesiła należąca do spółki LeadBullet SA giełda ProLink, a więc jedna z najbardziej popularnych stron tego typu. ProLink pojawił się w Internecie w lutym 2011 roku oferując tak możliwość kupna, jak i sprzedaży linków tekstowych. Korzystanie z jego możliwości pomagało w pozycjonowaniu, wydawcy stron internetowych mogli przy tym zmonetyzować ruch. System zawierał 2350 aktywnych stron, osoba korzystająca z nich mogła więc kupić linki prowadzące nie tylko na blogi, ale również na serwisy informacyjne oraz portale. Było to wygodne rozwiązanie, wydawcy mogli bowiem dotrzeć szybko do podmiotów zainteresowanych poprawą wyników swoich stron w wyszukiwarce Google.

Niestety, to co sprawdzało się podczas pozycjonowania, nie było zgodne z regulaminem wyszukiwarki Google, która chroni się przed wpływaniem na zmiany rankingu w sposób nienaturalny. Szacuje się, że z usług systemu mogło korzystać nawet ponad 450 firm, wśród których nie brakowało podmiotów, które wcale nie zajmowały się pozycjonowaniem. Działania przeprowadzone w polskiej wersji Google tylko nieznacznie wyprzedziły zresztą komunikat informujący o tym, że ProLink potwierdza zawieszenie działalności motywując decyzję właśnie charakterem wprowadzonych zmian. Co ciekawe, to już trzecia interwencja Google na polskim rynku internetowym, już w lutym 2014 roku zniknęło bowiem nawet 50 procent witryn naruszających regulamin wyszukiwarki. Witryny, które emitowały linki były też usuwane w lipcu, listopadowa kara jest więc oczywistą konsekwencją wcześniejszych działań. Różnica polega na tym, że do tej pory Google karał przede wszystkim strony bardzo niskiej jakości zajmujące się wymianą linków, teraz zaś zainteresowała się tradycyjnym serwisem internetowym.