Jakie zmiany w pozycjonowaniu czekają nas w roku 2015?

seo 2015O bieżącym roku możemy mówić jako o okresie, w którym nastąpił wielki powrót Content Marketingu. Przyczyniła się do tego przede wszystkim coraz większa konkurencja między firmami, niemały wpływ na taki stan rzeczy miało jednak również samo Google i jego działania. W obu przypadkach konieczny stał się powrót do korzeni, choć bowiem ta forma reklamy nigdy nie straciła całkowicie na znaczeniu, nigdy też nie była tak popularna, jak ma to miejsce obecnie. Nowe zmiany algorytmów Google nie pozostawiają wątpliwości, firma ukierunkowała się na użytkownika i to właśnie on ma dla niej priorytetowe znaczenie. Już od jakiegoś czasu mówiono o tym, że wszelkie spamerskie metody pozycjonowania, w tym treści o wątpliwej jakości zostaną wytępione, teraz za ś możemy obserwować, że strony, które bazowały na takich praktykach albo znacząco spadły w wynikach wyszukiwania, albo nawet zostały z nich całkowicie usunięte. Każdy, kto chce zaistnieć w sieci musi posiadać wiedzę odnoszącą się do tego, jakie zalecenia ma amerykański potentat, konieczne jest przy tym ich przestrzeganie. Jak reagować w nowej sytuacji? Wydaje się, że najlepszym rozwiązaniem jest tworzenie treści wysokiej jakości, które będą rzeczywiście przydatne dla potencjalnych użytkowników strony.

Jest to zajęcie nie tylko czasochłonne, ale również wymagające sporego zaangażowania, nie mówimy jednak o procesie, którego nie bylibyśmy w stanie usprawnić. Aktualizacje algorytmów wprowadzone przez Google pociągnęły zresztą za sobą spore korzyści. Pozwoliły na określenie, jaka jest rzeczywista wartość pozycjonerów. Kampanie, które były prowadzone zgodnie z zaleceniami Google wcale przecież nie ucierpiały, a nawet przyniosły jeszcze lepsze rezultaty niż zazwyczaj, co potwierdziło, że content marketing ma sens. Co ciekawe, niektórzy pozycjonerzy wręcz oczekiwali zmian, które tak wstrząsnęły sporą grupą ich kolegów potwierdzając, że wskazywała na nie polityka Google prowadzona już od co najmniej dwóch lat. Nie brakowało też firm, które modyfikowały swoje działania obserwując, jak algorytmy Google wpływają na poszczególne strony www. One również mogą cieszyć się z tego, że nie straciły na ostatnich przeobrażeniach. Komu zatem aktualizacje algorytmów najbardziej dały się we znaki.

pozycjonowanie w 2015Nietrudno się domyślić, że uderzyły przede wszystkim w firmy, które odwoływały się do starych sztuczek wierząc w moc tekstów pochodzących z mieszarek. Metody te nie są już skuteczne, gdy chce się pomóc w przebiciu firmie, która potrzebuje wsparcia chcąc pozycjonować się na trudną lub umiarkowanie trudną frazę. Nie są też polecane wówczas, gdy liczy się na stabilne wyniki. Zmiana nazwy strony i około stu wpisów w katalogach w miesiącu nie są już działaniami zapewniającymi pozycję w Google, nie ma przy tym mowy, aby odwoływanie się do nich pozwalało piąć się stronie w górę. Z wolna zaczynamy mówić o tym, że w niepamięć odchodzi powszechne SEO oparte na zasobach ogólnodostępnych. Teraz za nieprzemyślane działania grozi nam, co najwyżej, kara od Google, w przyszłości jednak może okazać się, że błędy będą się za nami ciągnąć obniżając wartość wszystkich podejmowanych przez nich aktywności. Co zatem robić, aby nadal cieszyć się zyskami? W pierwszej kolejności – przygotowywać content, który ma znaczenie nie tylko dla wyszukiwarki, ale i dla osób, które z niej korzystają. Niech będzie on profesjonalny, obejmujący strategię linkowania. Treść powinna być przy tym publikowana tam, gdzie nie będzie mogła się zareklamować konkurencja, we własnym otoczeniu markitengowym.